National Newswatch

Rogers and Bell said Sunday they will no longer be carrying Russian state-controlled network RT in their TV channel lineups in the latest action against Russian entities following Russia’s invasion of Ukraine.

Bell confirmed it is no longer carrying RT as of Sunday, while Rogers said it will pull the TV network on Monday. It was not immediately known if the moves are permanent.

RT is a multi-language 24-hour news channel launched in 2005 — when it was known as Russia Today — and is now broadcast in more than 100 countries, according to its website. Funded by the Russian government, the channel has long been described by critics as a propaganda outlet for the Kremlin.

Click here for more political news headlines
🔔 We're about to launch our newsletter! Make sure you don't miss a beat. Sign up for our newsletter