National Newswatch

The minister who oversees Canada’s broadcasting system said Ottawa is exploring “all options” amid calls for a Russian state-funded television channel to be taken off the air.

The Kremlin-controlled television network RT, formerly known as Russia Today, is carried by BCE Inc., Rogers Communications Inc., Telus Corp. and Shaw Communications Inc., according to RT’s website.

The Globe reported in 2017 that some of the country’s biggest television providers were being paid by RT to carry the channel. Such arrangements are unusual in the TV distribution business, as typically cable and satellite compa

Click here for more political news headlines
🔔 We're about to launch our newsletter make sure you don't miss a beat. Sign up for our newsletter